امروز: یکشنبه، 25 مهر 1400
06/28 1400
فواید تمرین با دمبل
فواید تمرین با دمبل


یکی از وسایل ورزشی که کاربرد بسیار زیادی دارد دمبل است. این وسیله ورزشی کوچک می‌تواند شما را در رسیدن به اهداف‌تان همراهی کند. بسیاری از ما دمبل را فقط برای انجام حرکاتی مانند جلو بازو، سرشانه و یا پشت بازو می‌شناسیم اما تمریناتی که می‌توان با این وسیله ورزشی انجام داد بسیار زیاد هستند. در این مقاله قصد داریم در مورد فواید تمرین با دمبل برای شما بگوییم و اینکه چرا باید تمرین با این وسیله را جدی بگیرید. با جیمیتو همراه ما باشید.



فواید تمرین با دمبل
فواید ورزش با دمبل بسیار زیاد است در این بخش قصد داریم شما را با مهمترین و کلیدی‌ترین نکات در این خصوص آشنا کنیم. با جیمیتو همراه ما باشید.



کاهش وزن
اگر برای انجام تمرینات هوازی از یک جفت دمبل استفاده کنید، نه تنها باعث جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود با افزایش کالری سوزی به لاغری و کاهش وزن کمک زیادی خواهد کرد. البته باید توجه داشته باشید که دمبل‌هایی که برای انجام این نوع از فعالیت‌ها استفاده می‌کنید باید سبک باشند و دمبل‌های سنگین باعث بروز آسیب به عضلات خواهد شد. استفاده از دمبل‌های ۱ تا ۳ کیلوگرمی را به شما توصیه می‌کنیم.



کمک به سلامت استخوان
ورزش با وزنه به افزایش تراکم استخوان و کاهش احتمال شکستگی کمک می‌کند. دمبل برای بهبود سلامت استخوان ایده‌‌ال است، زیرا می‌توانید در حالت نشسته یا دراز کشیده هم از آن استفاده کنید و بعلاوه برای استفاده از آن نیاز به کمک فردی ندارید و خودتان با اضافه و یا کم کردن وزن آن می‌توانید حرکات دلخواه خود را انجام دهید.



ایمن بودن نسبت به هالتر
ایمنی تمرین با دمبل نسبت به هالتر بسیار زیاد است. این را افرادی که در باشگاه و یا در خانه هنگام انجام تمرینات سنگین خیلی خوب متوجه می‌شوند. چنانچه توانایی بلند کردن دمبل سنگین را نداشته باشید خیلی راحت می‌توانید آن‌ها را رها کنید حال آنکه اگر یک دو صفحه سنگین در دو طرف هالتر قرار دهید، بدون داشتن یار کمکی قرار دادن آن در رک کار بسیار خطرناک و سختی خواهد بود.



دامنه حرکت بیشتر
یکی از فواید ورزش با دمبل این است که دامنه حرکت نسبتا به دستگاه‌های بدنسازی و همچنین هالتر به مراتب بیشتر است و خود این مساله به رشد بیشتر عضلات کمک می‌کند بعلاوه باعث افزایش استقامت فرد ورزشکار خواهد شد که یکی از مهمترین مزایای این وسیله ورزشی است. برای مقایسه خیلی ساده می‌توانید پرس دمبل را با پرس هالتر مقایسه کنید. در پرس دمبل حرکت شانه‌ها به صورت آزادانه‌تری انجام می‌شود.




نکات مهم در هنگام ورزش با دمبل
حالا که در مورد فواید تمرین با دمبل آشنا شدید بد نیست قبل از شروع به استفاده از آن به نکاتی توجه کنید که سلامت بدن شما را تضمین خواهد کرد و مانع از بروز آسیب دیدگی در شما می‌شود.



گرم کردن بدن
گرم کردن عضلات پیش از شروع تمرینات سنگین یک امر ضروری است و مانع از بروز آسیب دیدگی در شما می‌شود. برای گرم کردن کافیست به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده روی کنید و یا طناب زدن را امتحان کنید. هر یک از این حرکات ورزشی ماهیچه‌های بدن را برای انجام حرکات سنگین آماده می‌کند. همچنین انجام حرکات کششی کمک می‌کند جریان خون در تمام نقاط بدن به خوبی انجام شود و مفاصل شما را روغن‌کاری می‌کند!



فواید تمرین با دمبل



شروع با وزنه سبک
همه دوست دارند خیلی زود به بدن ایده‌آل برسند و اصطلاحا دوست دارند شبیه آرنولد شوند! اما یک شبه و با انتخاب نامناسب وزنه نه تنها هرگز اتفاق نمی‌افتد بلکه باعث آسیب به ماهیچه‌ها می‌شود و باعث دور شدن و دل زده شدن شما از ورزش خواهد شد. لذا برای شروع تمرینات حتما وزنه و دمبل سبک را انتخاب کنید، وزنه سبک به وزنه‌ای گفته می‌شود که بتوانید حداقل ده بار یک حرکت ورزشی را به صورت صحیح با آن انجام دهید.

دسته بندی: مقاله
بازدیدها: 58 نظرات: 0 نویسنده: szamani

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود