امروز: یکشنبه، 25 مهر 1400
07/7 1400

آیا هدف تمرینی دارید
تمرینات ورزشی همانند سایر فعالیت ها جهت دستیابی به نتایج مطلوب نیازمند برنامه ریزی می باشد.

برنامه ریزی اصولی و صحیح شامل

1.هدف گذاری
2.مشخص کردن فعالیت ها و روش ها جهت، دستیابی به اهداف است.

آیا هدف تمرینی دارید


در این مطلب به نحوه ی هدف گذاری در تمرینات ورزشی می پردازیم :
اسمارت، روش خوبی برای تعین اهداف است. این روش شامل 5 ویژگی است که بیان می کند اهداف باید دارای مشخصات زیر باشند:
1.مشخص
2.قابل اندازه گیری
3.دست یافتنی
4.مرتبط
5.زمان دار

آیا هدف تمرینی دارید


در ویژگی اول اهداف باید مشخص ،شفاف و دارای جزئیات باشد.برای مثال فردی که تصمیم به کاهش وزن دارد با توجه به روش هدف گذاری اسمارت باید هدفی مشخص و معقول را برای خود تعیین کند. تصمیم به کاهش وزن به تنهایی کفایت نمیکند بلکه باید دارای هدف باشد(کاهش وزن 6 کیلو در 6 ماه با رعایت رژیم غذایی ورژیم ورزشی)
ویژگی دوم قابل اندازه گیری بودن هدف است که در مثال کاهش وزن باید شاخص های قابل اندازه گیری برای سنجش میزان چربی بدن در دسترس باشد (متر-لباس های قدیمی-دستگاه آنالیزو....)
ویژگی سوم باید هدفی که انتخاب میشود معقول و دست یافتنی باشد برای مثال کاهش وزن 6 کیلو در ماه غیر معقول است. کاهش وزن مناسب و استاندارد، در هفته نیم تا یک کیلو و در یک ماه 4 ـ 2 کیلو است
در ویژگی چهارم اهداف باید معنی دار باشند نباید انتظار داشت بدون رعایت سبک زندگی سالم (رژیم غذایی ،رژیم ورزشی و ...) به کاهش وزن دلخواه رسید.
ویژگی پنجم در نظر گرفتن زمان مشخص برای رسیدن به هدف ( کاهش وزن) است . طبق اصل پارکینسون هر کار به اندازه زمانی که برای آن تخصیص داده شده طول می‌کشد.
جهت سوال و مشاوره در زمینه ی هدف گذاری و برنامه ریزی تمرینات ورزشی تماس بگیرید، پیام دهید، کامنت بگذارید.در کنار شما دوستان هستیم.

رویال آرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود